Sociální sítě nejsou sprint, ale maraton.
Vstupte do úžasného světa sociálních médií a odhalte jejich neomezený potenciál v marketingu! Hlavní úloha sociálních sítí spočívá v budování silného propojení s Vašimi cílovými zákazníky. Z fanoušků, které zaujmeme, budeme tvořit postupně Vaše loajální zákazníky.
Pamatujte, že to není sprint, ale maraton. Vytrvalost a trpělivost jsou zde klíčem k úspěchu. I když výsledek nemusí být patrný okamžitě, postupné budování povědomí a loajality je cesta, která se vyplatí. Buďte odhodlaní a sledujte, jak vaše komunita roste a rozkvétá.
Zaměříme se na cílení a personalizaci, abychom oslovili ty správné lidi na správných sociálních sítích v pravý okamžik. Představíme světu, co Vaše značka přináší a jaké hodnoty sdílí.
Buďte tam, kde je Vaše cílová skupina lidí.
Facebook je jako hospoda, kam přijdete, abyste probrali aktuality u piva s přáteli.
- Věková skupina: Facebook je oblíbený mezi uživateli od 25 do 65 let, nejpočetnější však 45 až 60 let. Mladší uživatelé si často zakládají účty na jiných sociálních sítích, ačkoli Facebook má stále uživatele v mladší věkové skupině.
- Sociální skupina: Facebook je místem, kde se nachází velká škála uživatelů různých sociálních skupin, od studentů, profesionálů, bězných rodin, až po seniory.
Nejpočetnější věková skupina
45 – 60 let
- Počet uživatelů v České republice 60%
Instagram je jako večerní párty, lidem to tam vždy sluší trochu více, než kdy jindy, jsou více načančaní a vymazlenější než kdy jindy.
- Věková skupina: Instagram je oblíbený zejména mezi uživateli ve věku 18 až 34 let. Mladší generace ho aktivně používá pro sdílení vizuálního obsahu.
- Sociální skupina: Instagram je často spojován s mladšími uživateli, influencery, tvůrci obsahu, umělci a kreativními jednotlivci.
Nejpočetnější věková skupina
18 – 34 let
- Počet uživatelů v České republice 35%
Twitter je jako zahradní párty, kde se lidé ne příliš dobře znají, ale prochází kolem stolků a zastaví se tam, kde je to zrovna zajímá.
- Věková skupina: Twitter je populární zejména mezi uživateli ve věku 18 až 50 let. Má v poslední době silné zastoupení i u uživatelů v mladších a středních věkových skupinách.
- Sociální skupina: Twitter je oblíbeným místem pro politické diskuse, novináře, celebritní osobnosti, a komunitu zaměřenou na sdílení názorů a aktuálních událostí.
Nejpočetnější věková skupina
18 – 50 let
- Počet uživatelů v České republice 13%
Jak budeme postupovat?
Zaujmout
- Co, kdy a kam napsat
- Porozumět prostředí, kde se budeme pohybovat
Naslouchat
- Abychom věděli, co sdílet, musíme publiku naslouchat a zjistit, co ho nejvíce zajímá
Vyprávět
- Obsah, který zveřejňujeme, musí být v souladu s tím, co zajímá cílovou skupinu
Vyhodnocovat
- Mít strategii a plán
- Vyhodnocovat, jak se naplňují cíle
10 nejčastějších mýtů
1. Nic to nestojí.
Sociální sítě jsou stejný marketingový nástroj, jako reklama v novinách/časopisech, jako vyvěšení billboardu, jen nabízí lepší možnosti cílení a pravidelnější oslovení publika.
2. Sociální sítě může obsluhovat každý.
Je potřeba ovládat několik profesí jako je: stratég, copywriter, fotograf, grafik, reklamní expert, analytik, kameraman – Kolik by stálo zaměstnat tyto profese pro Vaši společnost? Pokud byste našli člověka, který zvládá vše, kolik by takový člověk stál na nákladech jen Vaši společnost?
3. Syn/dcera je na sociálních sítích pořád, ten to zvládne.
To je jako jmenovat syna/dceru do pozice finančního ředitele firmy, protože už měl někdy peníze v ruce.
4. To, kolik lidí sleduje naše sociální sítě určuje, jak jsme úspěšní.
Otázka pro Vás: Vy za každého sledujícího dostáváte peníze? Myslíme, že ne… Důležité je pracovat a vytvořit takové publikum, které bude Vaší cílovou skupinou, kde je velká pravděpodobnost, že tato skupina bude pravidelně u Vás “nakupovat”, je lepší mít 3 000 sledujících, kteří nakupují, než mít 300 000 sledujících, kteří vám jen dali like. Koupit si sledující není žádný problém, ale k čemu Vám budou, pokud nejsou Vaší cílovou skupinou a nikdy si od Vás nic nekoupí?
5. Je trendy být na všech sociálních sítích.
Trendy možná, ale může to být také vyhazování peněz z okna. Raději se soustředíme na ty sociální sítě, kde je Vaše cílová skupina. K čemu Vám bude být na TikToku, kde je nejpočetnější cílová skupina 16 – 24 let, když Vašimi zákazníky jsou například muži ve věku 40 – 50 let.
6. Poplatek 15 - 20 000 Kč za správu sociálních sítí je moc.
Jsou dva pohledy, jeden úsporný, kdy si řeknete, že správu sociálních sítí dáte na starost členu Vašeho týmu, otázkou je, zda má na to dostatečné časové možnosti, zda tím neklesne jeho výkonnost a motivace v jeho hlavním úkolu/pracovní náplni a Vás to nebude ve výsledku stát více peněz, protože klesnou zisky Vaší firmy. Druhý pohled je, pokud byste si sehnali brigádníky, kteří Vám budou fotit, točit videa, spravovat sociální sítě, vymýšlet strategie, kolik by Vás takový tým stál. Myslíme, že pokud by byli opravdu dobří, tak více než 15 – 20 000 Kč.
7. Náš provozní/personalista/… zvládne správu sociálních sítí v pracovní době.
Co je jeho hlavní náplní práce? Opravdu má volných 20 – 30 hodin měsíčně? Opravdu dokáže dělat na 100 % dvě role? Je to stejné jako když by byl personalista zároveň finančním kontrolorem, myslíme si, že by ani jednu pozici nedělal na 100 % a díky tomu by byl spíše demotivovaný a nevýkonný.
8. Nafotíme si vše sami na mobilu/člen týmu fotí a koupil si zrcadlovku, ten to nafotí.
Už staré pořekadlo, “Šaty dělají člověka” mluví za sebe. Vaše společnost zainvestuje peníze do tvorby webu, správy sociálních sítí a udělá kompromis v tom, co je nejvíce vidět. Když si na internetu budete hledat ubytování, kupovat oblečení, vybírat restauraci, kam půjdete na večeři, zamyslete se nad tím, co nejvíce sledujete a co nejvíce ovlivňuje vaše rozhodování, zda “nakoupíte”. Hraje v tom roli kvalita fotografií?
9. Sociální sítě nám nic nepřinesou.
Sociální sítě jsou jedním z marketingových nástrojů. Velmi záleží na tom, jaké jsou Vaše cíle. Je Vaším cílem zvýšení prodeje nebo zvýšení o povědomí o Vaši značce? Tomu by měla odpovídat marketingová strategie. Ta mluví o tom, co se bude v nejbližším období dít, co se bude zveřejňovat a jaké mají být výstupy. V počátku to může být zaujmout cílovou skupinu, pracovat na komunitě a později tuto komunitu vytěžit. Marketing je o trpělivosti, pokud očekáváte okamžitý výsledek v podobě nárůstů prodeje, je to krátkozraké a o velké náhodě. Už dříve, když se těžilo zlato, nejprve se důkladně vyhledalo ložisko, otestovala se kvalita ložiska a pak se těžilo dlouhodobě.
10. Příspěvek by se měl vkládat každý den, někdy i několikrát za den.
Doba, kdy dosah určovalo primárně to, kolik příspěvků zadáme a jak často, je pryč. Jak pravidla sociálních sítí, tak uživatelé upředňostnují a zvýhodňují přínosný obsah. Obsahový marketing tedy získává na čím dál větší důležitosti. Lepší zadat 1 příspěvek týdně, který bude přínosný, poutavý a obsahově bohatý pro Vaše publikum, než každý den zadat 2 příspěvky, které Vaše publikum nezaujme. Informace o tom, že si dáváte kafe v kanceláři, Vaše publikum nezaujme…
Zdroj použitých analytických dat a informací jsou čerpány externí zdroje dat: https://www.statista.com/
Ceník
Máme 1 sociální síť
Základní správa- Úvodní konzultace
- Tvorba strategie a plánu
- Grafické práce, fotopráce
- Tvorba obsahu
- Správa 1 sociální sítě
- Pravidelná aktivita
Jsme na sítích
Je o nás vidět a slyšet- Úvodní konzultace
- Tvorba strategie a plánu
- Grafické práce, fotopráce
- Tvorba obsahu
- Pravidelná aktivita
- Správa všech sociálních sítí, kde je vaše publikum
- Tvorba a správa kampaní (reklam) na sociálních sítích
- Analýza a vyhodnocování kampaní
- Orientace na zvýšení prodejů
Kompletní marketing
Staráme se o sítě a firemní brand- Úvodní konzultace
- Tvorba strategie a plánu
- Grafické práce, fotopráce, videoprodukce
- Tvorba obsahu
- Pravidelná aktivita
- Správa všech sociálních sítí, kde je vaše publikum
- Tvorba a správa kampaní (reklam) na sociálních sítích
- Analýza a vyhodnocování kampaní
- Orientace na zvýšení konverzí
- Tvorba značky
- Kompletní firemní grafika
- Plánování akcí a organizace
Budujeme lovebrand na sítích
Vše máme v rukou, budujeme vaši značku na sítích- Úvodní konzultace
- Tvorba strategie a plánu
- Grafické práce, fotopráce, videoprodukce
- Tvorba obsahu
- Pravidelná (denní) aktivita
- Správa všech sociálních sítí, kde je vaše publikum
- Tvorba a správa kampaní (reklam) na sociálních sítích
- Analýza a vyhodnocování kampaní
- Orientace na zvýšení konverzí
- Tvorba lovebrandu
- Pravidelné analýzy trhu
- Kompletní firemní grafika
- Pravidelná komunikace s publikem
Ceny jsou uvedené bez DPH. Tak jak sociální sítě jsou živý organizmus, tak i náš ceník. Ceny vycházejí z běžných standardů, máte speciální představu? Pojďme se o ní pobavit.